sobota, 17 września 2016

Małe uzupełnianie biblioteczki :)

Dziś trochę z innej beczki :) Pochwalę się Wam swoimi ostatnimi nabytkami :) 
Od kwietnia jestem szczęśliwą posiadaczką czytnika. Mój Kindle spełnił moje oczekiwania dlatego teraz czytam głównie e-booki. W mojej biblioteczce zostawiłam sobie jedynie perełki, do których wiem, że wrócę. Tak też robię z zakupami - jeżeli wiem, że będę chciała jakąś historię przeczytać jeszcze raz, bądź wiem z polecenia, że warto - muszę mieć ją koniecznie na swojej półce. Ta szczęśliwa czwórka jest już u mnie na stałe :)

  • "Małe życie" - Hanya Yanagihara
  • "Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet" - Stieg Larsson
  • "Dziewczyna, która igrała z ogniem" - Stieg Larsson
  • "Zamek z piasku, który runął" - Stieg Larsson


"Małe życie" - Hanya Yanagihara



"Poruszający obraz dojrzewania, sukcesu, traumy i przyjaźni. Najgłośniejsza amerykańska powieść 2015 roku, która wzbudziła falę zachwytu, a zarazem gorącą dyskusję wśród krytyków i czytelników.

Pochodząca z Hawajów amerykańska pisarka opisuje kilkadziesiąt lat z życia czterech przyjaciół. Bohaterów powieści poznajemy w chwili, gdy kończą studia i przenoszą się do Nowego Jorku. Przetrwanie, nie mówiąc już o sukcesie, w jednym z najwspanialszych miast świata nie jest łatwe, lecz szczęście wydaje się im sprzyjać."



Do zakupu "Małego życia" skłoniły mnie ogólnie krążące opinie oraz kilka recenzji, które czytałam na jej temat. Gdy tylko sama przeczytam, dam Wam znać czy warto.





"Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet" - Stieg Larsson

"Pewnego wrześniowego dnia w 1966 roku szesnastoletnia Harriet Vanger znika bez śladu. Prawie czterdzieści lat później Mikael Blomkvist - dziennikarz i wydawca magazynu "Millennium" otrzymuje nietypowe zlecenie od Henrika Vangera - magnata przemysłowego, stojącego na czele wielkiego koncernu. Ten prosi znajdującego się na zakręcie życiowym dziennikarza o napisanie kroniki rodzinnej Vangerów. Okazuje się, że spisywanie dziejów to tylko pretekst do próby rozwiązania skomplikowanej zagadki."

Książkę tą zakupiłam, ponieważ miałam już przyjemność przeczytać ją w formie e-booka i bez wątpienia zasługuje na miano "perełki" którą muszę mieć na półce. Recenzję I tomu znajdziecie TUTAJ.


"Dziewczyna, która igrała z ogniem" - Stieg Larsson

"W kolejnej, po "Mężczyznach, którzy nienawidzą kobiet", części trylogii Millennium główną bohaterką jest Lisbeth Salander. Seria dramatycznych wypadków wywołuje u Lisbeth wspomnienia mrocznej przeszłości, z którą raz na zawsze postanawia się rozprawić.

Dwoje dziennikarzy, Dag i Mia, docierają do niezwykłych informacji na temat rozległej siatki przemycającej z Europy Wschodniej do Szwecji ludzi wykorzystywanych w branży seksualnej. Wiele zamieszanych w to osób piastuje odpowiedzialne funkcje w społeczeństwie."



"Zamek z piasku, który runął" - Stieg Larsson

"Dwie ciężko ranne osoby zostają przywiezione do izby przyjęć szpitala Sahlgrenska w Goeteborgu. Jedną z nich jest Lisbeth Salander, poszukiwana listem gończym i podejrzana o podwójne morderstwo. Jest w ciężkim stanie, ma ranę postrzałową głowy, musi natychmiast być operowana. Druga osoba to Alexander Zalachenko, starszy mężczyzna, któremu Salander zadała cios siekierą."



Dwie pozostałe części Millennium zakupiłam, ponieważ intuicja mówi mi, że nie zawiodę się. Gdy tylko przeczytam, dam Wam znać :) 
-EDIT-
Recenzję II tomu Millenium znajdziecie TUTAJ

Jak podobają się Wam moje zakupy? Co ostatnio sami kupiliście/kupiłyście? Pochwalcie się swoimi stosikami :))


Pozdrawiam 
Magda






6 komentarzy :

  1. Ja zazwyczaj wypożyczam książki w bibliotece. Chyba, że jest jakaś książka, która zbiera same pozytywne opinie i wiem , że mi się spodoba, wtedy ją kupuję.
    Ciebie nominowałam do LBA!
    Szczegóły znajdziesz tutaj :http://bookwithhottea.blogspot.com/2016/09/lba-liebstar-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za nominację :) Już sprawdzam szczegóły :)

      Usuń
  2. Zazdroszczę :) sama planuję przeczytać (a przed tym zakupić) Małe życie, wiele osób poleca tę powieść :) a na Millenium się nie zawiedziesz :D jak ja kocham Millenium ^^ ja w tym miesiącu zaszalałam i kupiłam już 5 książek, i zachowuję każdą książkę jaką kupię i przeczytam, jednak w przypadku kilku książek zastanawiam się całkiem poważnie nad sprzedażą ;) ale jeszcze czas pokaże :D
    I kupiłam w tym miesiącu Atramentowe serce, Wyścig śmierci, Drżenie, Niepokój i Kasację R. Mroza :D jestem przypadkiem klinicznym, nie wiem, kiedy się zabiorę za przeczytanie tych książek, a ciągle kupuję nowe :)
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam to, jeszcze nie jestem w połowie tych, które zakupiłam a już zastanawiam się jakie teraz do mnie przyjdą ;) "Małe życie" jest w kolejce, ale myślę, że się nie zawiodę i wkrótce się wezmę za tego grubaska :)

      Usuń
  3. Zacne okazy i na pewno godne zakupu :D
    Nominowałam Cię do LBA! Więcej szczegółów znajdziesz TUTAJ
    Pozdrawiam,
    Zaczytana Wiedźma
    ZaczytanaWiedźma.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Millenium to doskonała lektura pod każdym względem, a Małe Życie doprowadziło mnie do łez. Świetne zdobycze ;)

    OdpowiedzUsuń